خبر فوری

 
آغاز انتخابات میان دوره ای مجلس ملی و مجالس ایالتی پاکستان در 35 حوزه انتخاباتی
کد خبر :2138618479

10:19 1397/07/22


برچسب ها : انتخابات میان دوره ای, پاکستان,

انتخابات میان دوره ای مجلس ملی و مجالس ایالتی پاکستان در 35 حوزه انتخاباتی این کشور آغاز شده و رای گیری از واجدین شرایط رای دهی در حال انجام است/از میان 35 حوزه انتخاباتی،11 حوزه مربوط به مجلس ملی و 24 حوزه مربوط به مجالس ایالتی ایالت های مختلف میباشد.


 

اسلام آباد:به گزارش راز نیوز به نقل از جیو نیوز انتخابات میان دوره ای مجلس ملی و مجالس ایالتی پاکستان در 35 حوزه انتخاباتی این کشور آغاز شده و رای گیری از واجدین شرایط رای دهی در حال انجام است.

بر اساس این گزارش،از میان 35 حوزه انتخاباتی،11 حوزه مربوط به مجلس ملی و 24 حوزه مربوط به مجالس ایالتی ایالت های مختلف میباشد.

رای گیری از واجدین شرایط این حوزه های انتخاباتی از ساعت 8 صبح آغاز شده است که تا ساعت 5 بعد از ظهر ادامه خواهد داشت.

از میان 11 حوزه انتخابی مربوط به مجلس ملی 9 حوزه در ایالت پنجاب وجود دارد و ایالت های سند و خیبر پختونخواه هرکدام یک حوزه انتخاباتی را برای تعیین نماینده پارلمان در اختیار دارند.

و از میان 24 حوزه انتخابی مجالس ایالتی،11 حوزه مربوط به مجلس ایالتی پنجاب و 9 حوزه مربوط به مجلس ایالتی خیبرپختونخواه است و مجالس ایالتی سند و بلوچستان هرکدام 2 حوزه انتخابی را در اختیار دارند.

بر اساس اعلام کمیته انتخابات پاکستان در مجموع 9 میلیون و 283 هزار و 74 واجد شرایط رای دهی در 35 حوزه انتخابی قادر به رای دهی خواهند بود که 7 هزار و 489 ایستگاه اخذ رای برای آنان فراهم شده است.

نامزدهای حوزه انتخاباتی PP87  میانوالی و حوزه انتخاباتیPP296  راجن پور بدون رقابت پیروز میدان شدند.

طبق گفته ی ندیم قاسم سخنگوی کمیته انتخابات پاکستان برای اولین بار 7 هزار و 364 پاکستانی مقیم خارج،قادر خواهند بود از طریق سیستم رای گیری الکترونیکی در این انتخابات شرکت کنند.

وی گفت:به دلیل اینکه این یک پروژه نرم افزاری است،در صورتی که مشکلات فنی به وجود نیاید،پس از تصویب کمیته انتخابات رای های اخذ شده در نتایج انتخابات موثر خواهد بود و در غیر این صورت این آرا اخذ شده شمارش نخواهد شد.

رای گیری در صندوق انتخاباتی شماره 282 مربوط به حوزه انتخابی NA103  فیصل آباد آغاز نشده است و رای گیری در صندوق انتخابی شماره 134 مربوط به حوزه انتخابی PP103 فیصل آباد با تاخیر آغاز خواهد شد.

دو حوزه انتخابی شهر لاهور که از اهمیت خاصی برخوردار است و در حوزه انتخابی NA131  آن،نامزدهای دو حزب مخالف در حال رقابت هستند.

در حوزه انتخابی NA131  شهر لاهور، خواجه سعد رفیق نامزد حزب مسلم لیگ ن در حال رقابت با همایون اختر نامزد حزب حاکم است.

در حوزه انتخابی NA124  شاهد خاقان عباسی نخست وزیر سابق پاکستان مقابل غلام محیی الدین نامزد حزب تحریک انصاف به رقابت خواهد پرداخت.

تعداد 661 نامزد برای شرکت در انتخابات میان دوره ای اقدام به نام نویسی و ثبت مدارک خود نمودند که صلاحیت 16 نفر از آنان مورد تایید قرار نگرفت و تنها 645 نفر توانستند برای کسب کرسی های مجلس ملی و ایالتی به رقابت بپردازند.

در انتخابات اصلی 25 جولای پاکستان،عمل رای گیری و انتخابات در برخی از حوزه ها به دلیل مسائل مختلف لغو گردیده بود.

انتخابات در حوزه انتخابی N60 راولپندی به دلیل مجازات حنیف عباسی نامزد این حوزه لغو گردید و انتخابات در حوزه انتخابی PB35 به دلیل کشته شدن سراج رئیسانی نامزد این حوزه برگزار نگردید.

همچنین به دلیل کشته شدن هارون بلور نامزد حزب ملی عمومی، عملیات اخذ رای در حوزه انتخابی PK78 متوقف گردید.

انتخابات در حوزه انتخابی PK99  به علت کشته شدن اکرام الله گندا پور نامزد حزب تحریک انصاف برگزار نشد.

در 3 حوزه انتخاباتی NA53 اسلام آباد،NA131 لاهور و NA243 کراچی،انتخابات برای تصاحب کرسی های خالی شده از سوی عمران خان نخست وزیر پاکستان در حال برگزاری است.

ارسال نظر

 
1