خبر فوری

 
 
آصف غفور: مدارس دینی و گروه های جهادی پاکستان پس از انقلاب ایران گسترش یافتند
کد خبر :1874412412

19:30 1398/02/09


برچسب ها : آصف غفور, ایران, پاکستان, روابط عمومی ارتش,

سرلشکر آصف غفور رئیس روابط عمومی ارتش پاکستان در نشست خبری با خبرنگاران اعلام کرد: پس از انقلاب ایران، مدارس دینی و گروه های جهادی در پاکستان گسترش یافتند. وی همچنین در نشست یک ساعته در مورد موضوعاتی مهم با خبرنگاران گفتگو کرد.


 

به گزارش راز نیوز، سرلشکر آصف غفور رئیس روابط عمومی ارتش پاکستان در نشست خبری با خبرنگاران اعلام کرد: پس از انقلاب ایران، مدارس دینی و گروه های جهادی در پاکستان گسترش یافتند. وی همچنین در نشت یک ساعته در مورد موضوعاتی مهم با خبرنگاران گفتگو کرد.

وی مصاحبه خبری را با موضوع جنگنده های هند آغاز کرد و گفت: هند در تاریکی شب و پاکستان در روز روشن پاسخ این حملات را به هند داد. وی به ادعای هند در زمینه موشک که پس از سوراخ کردن سقف داخل ساختمان منفجر شد گفت هند اگر در سخنان خود صادق است فقط یک بار به صورت نمایشی عملکرد این موشک را به دنیا نشان دهد.

هند با استفاده از منابع مختلف خواهان فشار بین المللی بر پاکستان بود که این نقشه هند با شکست مواجه شد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: پاکستان در دهه های 1960 و 1970 میلادی یکی از بهترین کشور های دنیا محسوب می شد که پس از آن  به 4 دلیل پاکستان نتوانست پیشرفت کند.

اولین دلیل که وی اعلام کرد مسئله کشمیر است. پس از آزاد شدن پاکستان چندین جنگ بین هند و پاکستان به علت مسئله کشمیر رخ داد. پاکستان همیشه خواهان آزادی کشمیر بوده است و حمایت های خود را از کشمیر ادامه خواهد داد.

دومین دلیل که وی اعلام کرد مسئله جغرافیایی پاکستان است که پس جنگ افغانستان و روسیه، در پاکستان فضای جهاد بین مسلمانان درست شد که در آن هنگام در کشور همسایه ایران انقلاب اسلامی رخ داد. پس از انقلاب ایران مدارس دینی و گروه های جهادی در پاکستان گسترش پیدا کردند. پس از آن سیاست های مذهبی ایران و عربستان باعث اختلافات داخلی در پاکستان شد.

سومین دلیل که وی اعلام کرد مسئله سیاست جغرافیایی و سیاست های اقتصادی کشور های خارجی بود که آمریکا، چین و هند پاکستان را به نفع سیاست های خود استفاده کردند در حالی که پاکستان خواهان اجرای سیاست های خود بود.

چهارمین سیاست مسلمان کشی هند باعث شد هزاران مسلمان در هند به قتل برسند و پاکستان به عنوان کشور جمهوری اسلامی از مسلمانان منطقه حمایت کرد.

وی همچنین اعلام کرد از این پس تمام مدارس دینی تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش خواهند آمد و طلبه های مدارس دینی از این پس می توانند با مدرک از این مدارس فارغ التحصیل شده و در جامعه در رشته های مختلف مشغول به کار شوند.

وی در ادامه به رهبران گروه حفاظت پشتون اعلام کرد اسنادی در اختیار داریم که در آنها به وضوح می توان روابط رهبران این گروه با سازمان اطلاعاتی هند را مشاهده کرد. وی در ادامه خاطر نشان کرد، سازمان اطلاعاتی پاکستان از روابط بستگان رهبران این گروه با سفارت هند در کابل باخبر است و می داند که این افراد تحت سیاست هند علیه ارتش پاکستان در مناطق بلوچستان و خیبر پختون خوا در حال فعالیت هستند. گروه حفاظت پشتون فرصتهای خود را از دست داده است و اکنون علیه این گروه اقدامات قانونی انجام خواهد شد.

آصف غفور در ادامه از رهبران این گروه پرسید هنگامی که افراد تکفیری در حال قتل عام مردم پشتون بودند شما ها کجا بودید . وی در آخر از خبرنگاران خواست اسامی افراد ربوده شده را به سازمان روابط عمومی اعلام کنید تا ما بتوانیم در مورد این افراد اطلاعات به دست بیاوریم.

وی در آخر اعلام کرد پاکستان خواهان جنگ نیست اما اگر جنگ بر پاکستان تحمیل کنند پاکستان مجبور به دفاع از خود است. افراد گروه طالبان با داعش همکاری می کنند اما داعش در پاکستان وجود ندارد.

ارسال نظر

 
1