خبر فوری

 
 
آزمایش موشک مافوق صوت توسط سازمان تحقیق و توسعه دفاعی وزارت دفاع هند
کد خبر :1871528364

16:15 1400/10/23


برچسب ها : آزمایش موشک, ارتش هند, سازمان تحقیق و توسعه دفاعی هند, فناوری فراصوت, موشک کروز, هند و روسیه,

سازمان تحقیق و توسعه دفاعی دولت هند (DRDO) روز سه شنبه 21 دی ماه (11 ژانویه) اعلام کرد که وزارت دفاع هند یک نوع موشک کروز مافوق صوت دریایی را آزمایش کرده است.


 

دهلی نو: به گزارش راز نیوز | سازمان تحقیق و توسعه دفاعی دولت هند (DRDO) روز سه شنبه 21 دی ماه (11 ژانویه) اعلام کرد که وزارت دفاع هند یک نوع موشک کروز مافوق صوت دریایی را آزمایش کرده است.
همچنین به گفته سازمان تحقیق و توسعه دفاعی هند، موشک کروز مافوق صوت براهموس (BrahMos) امروز در دریا توسط ناوشکن INS Visakhapatnam آزمایش گردید همچنین در آزمایش،  موشک براهموس بطور دقیق به هدف مورد نظر اصابت کرد.
نیروی دریایی هند حرکت سازمان تحقیق و توسعه دفاعی هند را به عنوان یک دستاورد دوگانه و این موشک را به عنوان پیشرفته ترین موشک های هدایت شونده کشور هند توصیف کرد.
در ادامه، راجنات سینگ وزیر دفاع هند گفت: پرتاب این موشک، قدرت و آمادگی نیروهای دریایی هند را تایید و باعث تقویت آن می‌شود.
لازم به ذکر است که این موشک در سال 1998 به عنوان بخشی از پروژه سرمایه گذاری و همکاری مشترک میان سازمان تحقیق و توسعه دفاعی دولت هند و شرکت صنایع جنگ‌افزاری روسیه ساخته شده بود.

ارسال نظر

 
1