خبر فوری

 
آزادی 3 شهروند ربوده شده بلوچ در پنجگور و گوادر پاکستان
کد خبر :1716108458

12:01 1397/12/10


برچسب ها : افراد ربوده شده, شهروندان بلوچ,

سه شهروند بلوچ که توسط نیروهای امنیتی ارتش پاکستان از مناطق مختلف ایالت بلوچستان ربوده شده بودند، صبح امروز به منازل خود بازگشتند.


 

کویته: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری بلوچستان پست، سه شهروند بلوچ که توسط نیروهای امنیتی ارتش پاکستان از مناطق مختلف ایالت بلوچستان ربوده شده بودند، صبح امروز به منازل خود بازگشتند.

بر اساس اطلاعات دریافت شده صابر فرزند حاجی فضل کریم ساکن منطقه پنجگور ایالت بلوچستان که در تاریخ 25 آبان 1936 توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، صبح امروز آزاد شد.

اعضای خانواده وی آزادی صابر را تایید نموده اند.

همچنین یک فرد دیگر به نام نوید فرزند محمد که در فروردین سال 96 توسط نیروهای امنیتی ارتش و ماموران سازمان اطلاعات پاکستان از منطقه پنجگور ربوده شده بود نیز امروز پس از آزادی به منزل خود بازگشت.

داد شاه فرزند ناصر از اهالی منطقه دشت ایالت بلوچستان نیز که هفته گذشته توسط نیروهای امنیتی ربوده شده بود آزاد شد.

بر اساس گزارش بلوچستان پست، دادشاه در تاریخ 2 اسفند توسط نیروهای امنیتی از منطقه گوادر ربوده شده بود.

یک فرد دیگر به نام عدنان فرزند مولابخش که به همراه دادشاه بازداشت شده بود تاکنون ناپدید میباشد و هیچ خبری از وی در دست نیست.

بر اساس گزارش یک سازمان فعال در زمینه افراد ربوده شده،در حال حاضر هزاران نفر از شهروندان بلوچ ناپدید میباشند که بیشتر آنان توسط نیروهای امنیتی ارتش و سازمان اطلاعات پاکستان ربوده شده اند.

جنبش ها و سازمان های مربوطه معتقدند در حال حاضر تنها بخش کوچکی از شهروندان بلوچ آزاد شده اند و تعداد بسیاری از شهروندان ما در بند سازمان اطلاعات پاکستان به سر میبرند.

ارسال نظر

 
1