خبر فوری

 
 
آزادی 11 تن از شهروندان بلوچ از بند سرویس‌های اطلاعاتی پاکستان
کد خبر :795783606

11:24 1401/04/02


برچسب ها : آزادی افراد ربوده شده بلوچ, ارتش پاکستان, افراد ربوده شده بلوچ, دانشجویان بلوچ, سازمان اطلاعات پاکستان, سپاه مرزی پاکستان, سرویس های اطلاعاتی پاکستان, شهرستان پنجگور, شهروندان بلوچ, کراچی,

11 تن از شهروندان بلوچ که از مناطق مختلف ایالت بلوچستان و همچنین شهر کراچی ایالت سند توسط نهادهای امنیتی و اطلاعاتی پاکستان ربوده شده بودند آزاد و به منزل خود بازگشتند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| 11 تن از شهروندان بلوچ که از مناطق مختلف ایالت بلوچستان و همچنین شهر کراچی ایالت سند توسط نهادهای امنیتی و اطلاعاتی پاکستان ربوده شده بودند آزاد و به منزل خود بازگشتند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، علی فرزند بخشی، اسرار فرزند انور عمر و نواز علی فرزند ناصر که یک ماه قبل به دست سرویس‌های اطلاعاتی پاکستان از شهر کراچی ربوده شده بودند اکنون از بند نهادهای امنیتی آزاد شدند.

علاوه بر این از میان هشت تن دیگر از شهروندان بلوچ که از نقاط مختلف ایالت بلوچستان ربوده شده بودند 4 تن تحویل دایره مبارزه با تروریسم شده و 4 تن دیگر نیز آزاد شدند.

اسامی افرادی که تحویل دایره مبارزه با تروریسم پلیس شده‌اند به این شرح اعلام شده است: پیرجان فرزند سردو ساکن منطقه ایرو، پسند علی فرزند چهارشنبه ساکن منطقه کساک بلیده، عبدالصمد فرزند رحیم بخش ساکن منطقه ایریکان و پهلان حان فرزند خدابخش.

این در حالی است که تاکنون هیچ جزئیاتی از جانب پلیس در خصوص اتهامات وارده به این 4 شهروند بلوچ منتشر نشده است.

همچنین دو برادر بلوچ به نام‌های ارشاد و شرافت فرزندان محمد عوض ساکن منطقه شاهو کهن شهرستان پنجگور از بند سرویس‌های اطلاعاتی پاکستان آزاد و به منزل خود بازگشتند، این دو برادر بلوچ چند روز قبل توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به اردوگاه نیروهای سپاه مرزی منتقل شده بودند.

گفتنی است این دو تن در تحصن علیه ربوده شدن شهروندان بلوچ در جاده مواصلاتی پروژه سی پک اقدام به تحصن کرده بودند.

علاوه بر این دو دانشجوی بلوچ به نام‌های حفیظ بشیر و ابرار بلوچ که سال جاری میلادی از منطقه تربت توسط سرویس‌های امنیتی پاکستان بازداشت شده بودند نیز آزاد و به منازل خود بازگشتند.

ارسال نظر

 
1