خبر فوری

 
 
آزادی چهار زن بلوچ از بند نیروهای امنیتی ارتش پاکستان
کد خبر :2123583240

13:42 1398/09/19


برچسب ها : آزادی افراد ربوده شده بلوچ, اختر مینگل, ارتش پاکستان, زنان بلوچ, سازمان اطلاعات پاکستان, شهروندان بلوچ, نیروهای لیویز,

چهار زن بلوچ که طی روزهای گذشته توسط نیروهای امنیتی ارتش پاکستان از استان آواران ایالت بلوچستان پاکستان ربوده شده بودند آزاد شدند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| چهار زن بلوچ که طی روزهای گذشته توسط نیروهای امنیتی ارتش پاکستان از استان آواران ایالت بلوچستان پاکستان ربوده شده بودند آزاد شدند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سردار اختر جان مینگل رئیس حزب ملی بلوچستان(BNP) با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود آزادی چهار زن ربوده شده بلوچ توسط نیروهای امنیتی را آزاد کرد.

لازم به ذکر است این چهار زن بلوچ طی روزهای متوالی گذشته توسط نیروهای امنیتی لِویز بازداشت و به مکان نامشخص منتقل شده بودند و پس از واکنش شدید شخصیت ها و سازمان های مردم نهاد بلوچ به این اقدام توسط نیروهای لِویز به همراه تعدادی اسلحه به معرض رسانه ها و افکار عمومی ارائه شدند، نیروهای لِویز مدعی همکاری این چهار زن با گروه های مسلح آزادی خواه بلوچ شدند.

ضیاء الله لانگو وزیر امور داخلی دولت محلی ایالت بلوچستان پس از واکنش افکار عمومی به بازداشت این زنان، با تروریست خواندن آنان گفت: این زنان پس از انجام تحقیقات و بررسی های لازم بازداشت شده اند و آنان برای انجام اقدامات قانونی به دادگاه ارائه خواهند شد.

این اقدام نیروهای امنیتی در بازداشت غیرقانونی زنان بیگناه بلوچ واکنش شدید بسیاری از احزاب و گروه های سیاسی و مدنی از جمله حزب ملی بلوچستان را دربر داشت.

سردار اختر جان مینگل رئیس حزب ملی بلوچستان(BNP) از احزاب عضو ائتلاف دولت مرکزی پاکستان در سخنان خود در صحن پارلمان ملی این اقدام را به شدت محکوم کرد و آن را بر خلاف موازین حقوق بشر خواند و حزب حاکم را نسبت به خروج از ائتلاف تهدید نمود.

ارسال نظر

 
1