خبر فوری

 
 
آزادی هفت شهروند ربوده شده بلوچ توسط نیروهای امنیتی ارتش پاکستان
کد خبر :427603074

13:13 1398/05/02


برچسب ها : ارتش پاکستان, سازمان اطلاعات پاکستان, سرویس های اطلاعاتی پاکستان, شهروندان بلوچ, صدای شهروندان ربوده شده بلوچ, نیروهای امنیتی پاکستان,

هفت از شهروندان بلوچ که از نقاط مختلف ایالت بلوچستان توسط نیروهای امنیتی ارتش پاکستان و ماموران سازمان اطلاعات پاکستان ربوده شده بودند آزاد و به منازلشان بازگشتند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز هفت از شهروندان بلوچ که از نقاط مختلف ایالت بلوچستان توسط نیروهای امنیتی ارتش پاکستان و ماموران سازمان اطلاعات پاکستان ربوده شده بودند آزاد و به منازلشان بازگشتند.

بر اساس جزئیات منتشر شده از سوی منابع آگاه محلی، نور بخش پس از گذشت یک سال و 8 ماه، لعل بخش پس از گذشت دو سال و 8 ماه، نیاز جان پس از گذشت دو سال و 3 ماه و حاجی جان علی مری از اهالی منطقه حب پس از گذشت 4 سال از بند ارتش پاکستان و سازمان اطلاعات پاکستان آزاد شدند.

نصرالله بلوچ سخنگوی انجمن صدای شهروندان ربوده شده بلوچ در این باره خبر داد: این افراد که اسامیشان در فهرست این انجمن به دولت محلی ارائه شده بود، از اهالی نقاط مختلف ایالت بلوچستان همچون تربت، آواران، حب و خضدار هستند که روز گذشته توسط نیروهای امنیتی در منطقه حب آزاد شدند.

همچنین دو شهروند دیگر بلوچ به نام های دلیپ و سمیر از اهالی استان کیچ ایالت بلوچستان نیز روز گذشته آزاد و به منازلشان بازگشتند.

طبق اعلام منابع آگاه دلیپ فرزند شهداد از اهالی تجابان دو سال گذشته توسط نیروهای امنیتی ارتش پاکستان ربوده شده بود و یکی از افراد بازداشت شده به همراه وی به نام الهی بخش فرزند احمد نیز پیش از این از بند نیروهای امنیتی ارتش پاکستان آزاد شده بود.

همچنین سمیر فرزند محمد عمر از اهالی استان کیچ نیز 4 ماه پیش توسط ماموران سازمان اطلاعات پاکستان ربوده شده بود.

سلمان بلوچ فرزند خورشید از اهالی منطقه تمپ ایالت بلوچستان یکی دیگر از شهروندان آزاد شده بلوچ است، وی در 10 اسفند سال گذشته توسط ماموران سازمان اطلاعات پاکستان از منطقه ملیر شهر کراچی ربوده شده بود.

ارسال نظر

 
1