خبر فوری

 
 
آزادی مشروط سه فرمانده ارشد طالبان افغانستان در ازای آزادی دو استاد دانشگاه آمریکایی
کد خبر :1852748388

10:59 1398/08/22


برچسب ها : اشرف غنی, انس حقانی, دولت افغانستان, شبکه حقانی, طالبان افغانستان,

دولت افغانستان سه فرمانده ارشد طالبان افغانستان را مشروط به آزادی دو استاد دانشگاه های آمریکا و استرالیا آزاد کرد.


 

کابل: به گزارش راز نیوز| دولت افغانستان سه فرمانده ارشد طالبان افغانستان را مشروط به آزادی دو استاد دانشگاه های آمریکا و استرالیا آزاد کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان روز گذشته با حضور در تلویزیون رسمی از آزادی سه فرمانده ارشد طالبان در ازای آزادی دو استاد دانشگاه آمریکایی تبار خبر داد.

وی در این پیام خود ابراز داشت: سه فرمانده ارشد گروه شبه نظامی حقانی از شاخه های طالبان افغانستان شامل انس حقانی، حاجی مال خان و حافظ راشد توسط دولت آزاد شدند، این سه فرمانده طالبان در زندان بگرام واقع در خارج از کابل حضور داشتند.

وی تاکید کرد: این سه فرمانده طالبان مشروط به آزادی دو استاد دانشگاه، آزاد شده اند.

این در حالی است که تاکنون هیچگونه بیانیه ای از سوی طالبان افغانستان و شبکه حقانی، در خصوص این مبادله و نحوه و زمان آزادی دو استاد دانشگاه منتشر نگردیده است.

لازم به ذکر است طالبان افغانستان از مدت ها در تلاش برای آزادی انس حقانی برادر کوچک سراج الدین حقانی سرکرده شبکه حقانی و معاون فرمانده طالبان بود.

انس حقانی در سال 2014 میلادی از بحرین بازداشت و تحویل دولت کابل گردید و سپس توسط دادگاه محکوم به اعدام گردید اما هیچگونه سخنی از زمان اجرای این حکم منتشر نگردید.

همچنین ناگفته نماند طالبان افغانستان نیز در سال 2016 میلادی دو استاد دانشگاه آمریکایی در کابل به نام های «کی ون کنگ» آمریکایی تبار و «تیموتی ویکس» تبعه استرالیا را ربوده بود.

ارسال نظر

 
1