خبر فوری

 
 
آزادی سه شهروند ربوده شده بلوچ از نقاط مختلف ایالت بلوچستان پاکستان
کد خبر :1414707694

10:42 1399/12/11


برچسب ها : آزادی افراد ربوده شده بلوچ, ارتش پاکستان, سازمان اطلاعات پاکستان, سرویس های اطلاعاتی پاکستان, شهرستان کیچ, شهروندان بلوچ, کویته,

سه تن از شهروندان بلوچ که توسط سرویس های اطلاعاتی پاکستان از نقاط مختلف ایالت بلوچستان پاکستان ربوده شده بودند، روز گذشته آزاد و به منازل خود بازگشتند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| سه تن از شهروندان بلوچ که توسط سرویس های اطلاعاتی پاکستان از نقاط مختلف ایالت بلوچستان پاکستان ربوده شده بودند، روز گذشته آزاد و به منازل خود بازگشتند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، عبدالحق کرد فرزند صوبه خان از اهالی منطقه سریاب شهر کویته پس از تحمل 5 سال اسارت در زندان های مخوف سرویس های اطلاعاتی پاکستان روز گذشته آزاد و به منزل خود بازگشت، طبق گفته اعضای خانواده عبدالحق کرد وی 28 مرداد ماه 1395 توسط ماموران سرویس های اطلاعاتی پاکستان بازداشت و سپس ناپدید گردید.

همچنین یکی دیگر از شهروندان بلوچ به نام عزیز بلوچ کارمند اداره ثبت احوال پاکستان و از اهالی منطقه بت بخش بلیده از توابع شهرستان کیچ نیز پس از گذشت یک سال از بند سرویس های اطلاعاتی پاکستان آزاد گردید.

علاوه بر این محمد آصف فرزند عبدالغفار ادوزئی که در آوریل سال 2014 میلادی به دست ماموران اطلاعاتی پاکستان ربوده شده بود، روز گذشته آزاد و به منزل خود بازگشت.

لازم به ذکر است اعضای خانواده افراد ربوده شده ماه جاری در پایتخت پاکستان به تحصن چندین روزه مقابل باشگاه مطبوعاتی اسلام آباد و سپس در میدان دی از میادین اصلی و پر تردد سیاسی اسلام آباد پرداختند، این تحصن پس از انجام رایزنی ها و مذاکرات با خانم شیرین مزاری وزیر امور حقوق بشر دولت فدرال پاکستان پایان یافت.

وزیر امور حقوق بشر و دیگر نمایندگان دولت در این مذاکرات به اعضای خانواده افراد ربوده شده بلوچ اطمینان بخشی نمودند تمامی تلاش خود را برای بازگرداندن افراد ربوده شده به کار خواهند بست و عمران خان نخست وزیر پاکستان نیز 25 اسفند با اعضای خانواده افراد ربوده شده بلوچ دیدار خواهد نمود.

انجمن صدای افراد ربوده شده بلوچ با تایید آزادی دو نفر از افراد ربوده شده بلوچ آن را اقدامی خوشایند عنوان نمود و گفت: دولت با ادامه دادن این روند مثبت تمامی افراد ربوده شده را بازگرداند.

 

ارسال نظر

 
1