خبر فوری

 
 
آزادی جاسوس هندی از پاکستان
کد خبر :2023506833

17:15 1397/09/26


برچسب ها : پاکستان, جاسوس, هند,

به گفته سخنگوی وزارت خارجه پاکستان محمد فیصل، پس از به پایان رسیدن مدت مجازات جاسوس هندی نهال انصاری در تاریخ 25 آذر ماه 97 وی را آزاد کرده ایم.


به گفته سخنگوی وزارت خارجه پاکستان محمد فیصل، پس از به پایان رسیدن مدت مجازات جاسوس هندی نهال انصاری در تاریخ 25 آذر ماه 97 وی را آزاد کرده ایم. دکتر محمد فیصل طی تویتی در اکانت رسمی خود در تویتر نوشت ، جاسوس هندی که به طور غیر قانونی وارد پاکستان شده بود، در فعالیت های علیه دولت و جاسوسی  نقش داشته است. وی افزود، پس از تکمیل شدن مدت مجازات جاسوس هندی در 25 آذر ماه وی را آزاد کرده ایم . به زودی و پس از انجام مقدمات سفر نهال انصاری، وی را به هند تحویل خواهیم داد.

لازم به ذکر است که، دادگاه عالی پیشاور در تاریخ 22 آذر با اطلاع رسانی به وزارت داخلی پاکستان اظهار داشته بود که با به پایان رسیدن مدت مجازات 3 ساله جاسوس هندی در پاکستان در تاریخ 24 آذر 1397، طی یک ماه مقدمات تحویل وی به هند را انجام دهند.

دادگاه عالی پیشاور همچنین به وزارت داخلی پاکستان با تذکری مبنی بر به پایان رسیدن مجازات 3 ساله جاسوس هندی، گفته بود که هرچه سریعتر مقدمات سفر وی به هند را فراهم کنید، زیرا با افزایش مدت ماندن وی پس از به پایان رسیدن مجازات، منجر به مخدوش شدن چهره پاکستان خواهد شد.

گفتنی است که نهال انصاری در سال 1391 از کوهات پاکستان ناپدید شده بود، پس از آن یکی از خبرنگاران نیز برای انجام تحقیقات در رابطه با ناپدید شدن نهال انصاری، دست به اقداماتی زده بود که وی نیز در همان سال ناپدید شد. سازمان حقوق بشر پاکستان ناپدید شدن خبرنگار پاکستانی به نام زینت شهزادی را نیز موضوع ربوده شدن تلقی کرده بود. آژانس های اطلاعاتی پاکستان پس از ناپدید شدن این خبرنگار زن، گفته بودند که شهروند هندی نهال انصاری در اختیار آنان است.

گفتنی است ، پس از موارد فوق، معلوم شد که نهال انصاری در اختیار ارتش پاکستان است. دادگاه نظامی پاکستان در تاریخ 24 آذر 1394 نهال انصاری را به اتهام جاسوسی و فعالیت های علیه دولت پاکستان به 3 سال زندان محکوم کرده بود.

اما این درحالی است که شهروند هندی با رد کردن اتهامات وارده، گفته بود که وی برای کمک دوست فیس بوک خود به کوهات سفر کرده است. وی اظهار داشت که دوست فیس بوک وی از او در خواست کمک کرده است.

قابل ذکر است که خبرنگار پاکستانی خانوم زینت شهزادی نیز در سال 1396 پس از آزادی به خانه خود بازگشته بود اما پس از آن وی به همراه خانواده خود از نگاه مردم ناپدید شد.

ارسال نظر

 
1