خبر فوری

 
 
آزادی بنیانگذار گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان از زندان دولتی افغانستان
کد خبر :447434400

17:06 1400/02/08


برچسب ها : تحریک طالبان پاکستان, دولت افغانستان, زندان, مولوی فقیر محمد,

مولوی فقیر محمد از بنیانگذاران گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان و معاون سرکرده این گروه پس از گذشت 8 سال از زندان کابل افغانستان آزاد شد.


کابل: به گزارش راز نیوز| مولوی فقیر محمد از بنیانگذاران گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان و معاون سرکرده این گروه پس از گذشت 8 سال از زندان کابل افغانستان آزاد شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، منابع آگاه اطلاعاتی خبر دادند مولوی فقیر محمد از فرماندهان ارشد گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان 26 فروردین ماه سال جاری به همراه سه تن دیگر از یاران خود از زندان دولت افغانستان واقع در پایتخت این کشور آزاد گردید.

لازم به ذکر است مولوی فقیر محمد 8 اسفند ماه سال 1391 زمانی که سعی داشت به همراه چند تن از همدستان خود از شهرستان نازیان ولایت ننگرهار به سوی منطقه وادی تیراه در خاک پاکستان وارد گردد توسط ماموران سرویس اطلاعاتی افغانستان موسوم به ریاست عمومی امنیت ملی(NDS) دستگیر گردید.

سید رحمان از روزنامه نگاران و خبرنگاران برجسته افغانستان در این خصوص خبر داد اسامی افراد آزاد شده به همراه مولوی فقیر محمد عبارتند از ملا شاهد عمر، مولوی تراب و مولوی حکیم الله، تمامی این افراد آزاد شده از اهالی منطقه مرزی باجور هستند.

طبق گفته وی یکی دیگر از افراد بازداشت شده به همراه مولوی فقیر محمد به نام مولوی شهباز خان معروف به منگل باغ نزدیک به یک سال قبل به علت عارضه بیماری در زندان کابل فوت کرد که مراسم تشییع و تدفین وی در باجور صورت گرفت.

وی در ادامه افزود: تمامی این سه نفر به قید ضمانت آزاد شده اند، این افراد پس از آزادی نزد دوستان خود واقع در منطقه شورتن در شهرستان مروره واقع در ولایت کنر رفته اند.

 

ارسال نظر

 
1