خبر فوری

 
موثر تر کردن مشارکت هند و بریتانیا محور دیدار وزیر امنیت بریتانیا با وزیر امور خارجه هند
کد خبر :1921730116

12:21 1402/05/20


برچسب ها : جدایی طلب, خالصتان, روابط دوجانبه, سوبرامانیام جایشانکار, هند و بریتانیا, وزیر امور خارجه هند,

تام توگندات وزیر امنیت بریتانیا روز گذشته (19 مرداد) با سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند دیدار کرد.


دهلی نو: به گزارش راز نیوز| تام توگندات وزیر امنیت بریتانیا روز گذشته (19 مرداد) با سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند دیدار کرد.

در این دیدار در مورد اینکه چگونه هند و بریتانیا می توانند مشارکت خود را مدرن تر و سازنده تر کنند بحث شد و همچنین بیان شد که سناریوی جهانی کنونی فرصت های زیادی برای توسعه روابط فیمابین ارائه می دهد.

 

کمیساریای عالی بریتانیا در هند گفت: بودجه جدید توسط وزیر امور خارجه هند جایشانکار و وزیر امنیت بریتانیا اعلام شده است که توانایی بریتانیا را برای مقابله با افراط گرایی حامی خالستان را افزایش می دهد. سرمایه گذاری 95000 پوندی به دولت کمک می کند تا با افراط گرایی طرفدار خالستان مقابله کند.

وی افزود: روند تشکیل یک گروه ویژه رادیکال‌سازی مشترک بین هند و بریتانیا در حال انجام است.

گفتنی است هند دائماً موضوع افراط گرایی خالستان را در برابر بریتانیا مطرح می کرد و نگران فعالیت های فزاینده جدایی طلبان خالستانی در بریتانیا است. در میان نگرانی های هند، دولت بریتانیا بودجه خود را اعلام کرده است.

توگندات وزیر امنیت بریتانیا، گفت: به عنوان قدیمی ترین و بزرگترین دموکراسی جهان، ما فرصت های مشترک زیادی برای تبدیل جهان به مکانی امن تر و مرفه تر داریم. دو کشور روابط عمیقی دارند و در کنار هم می توانند به نحو بهتری با چالش های امنیتی مقابله کنند. ما متعهد هستیم که با هم کار کنیم تا توانایی های مقابله با افراط گرایی خود را افزایش دهیم.

ارسال نظر

 
1